به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید مبینمقدم سهشنبه ۱۴ بهمن در آیین رونمایی از دستاوردهای ساخت داخل سیستمهای ریلی درونشهری کشور که در شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قطار شهری مشهد درحال حاضر دو خط فعال دارد. خط یک و دو ۳۶ ایستگاه دارد وخط سه و چهار هم در حال ساخت است. در طول ۱۰ سال بهرهبرداری از خطوط یک و دو تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون مسافر در این خطوط جابهجا شدهاند.
وی افزود: سامانههای حملونقل ریلی مثل مترو پس از افتتاح امکان توقف ندارند و باید هر روز خدمترسانی را انجام دهند. موضوع وابستگی بخشهایی از صنعت حملونقل ریلی به خارج کشور و تحریمها اداره کار را برای متولیان سخت میکند. در دو سال گذشته با بومیسازی و مهندسی معکوس و ساخت داخل بخشی از قطعات کلیدی و تجهیزات مورد نیاز موفق شدیم بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان صرفهجویی ایجاد کنیم.
مدیر عامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد گفت: نهضت بومیسازی و مهندسی معکوس در شرکت ما چند سال است آغاز شده اما در چند سال اخیر انسجام و نظم بیشتری پیدا کرده و مورد توجه سایر نقاط کشور قرار گرفته است. اخیرا تفاهمنامهای با ستاد توسعه فناوریهای حوزه حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم که بر اساس آن مشهد در تولید متروی ملی همکاری خواهد داشت و به عنوان قطب تجهیراتی در این صنعت شناخته خواهد شد.
نظر شما